پویش رسانه‌ای روایت تحول

استانی – ویژه هفته دولت ۱۴۰۲

اهداف

  • تقویت امید و باور مردم به آینده
  • تقویت سرمایه اجتماعی
  • اصلاح تصویر مردم نسبت به دولت
  • افزایش همراهی مردم برای ادامه مسیر تحول در کشور و استان

اجزای طرح

امروز در آستانه‌ی ۲ سالگی دولت مردمی هستیم؛ دولتی که با توجه به شرایط زمان تحویل دولت و همچنین درگیری با شدیدترین جنگ ترکیبی دشمن، توانست از برخی چالش‌ها و بحران‌ها عبور و ضمن اصلاح زیرساخت‌ها و رویکردهای نادرست، دستاوردهای بعضاً بی‌‌نظیری را خلق کند که عمدتاً اطلاع‌رسانی شد اما در خلال جنگ عظیم تبلیغی دشمن به نحو مقتضی دیده و شنیده نشد.

مجموعه مدیریتی استان اردبیل نیز از این ماجرا مستثنی نبود و در خلال 22 ماهی که از عمرش سپری شد توانست چالش‌های مختلفی را با سربلندی پشت سر بگذارد؛ در روزهای ابتدایی استقرار تیم مدیریتی استان برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفت تا نقشه راه «فصل تحول» استان ترسیم شود.

پس از آن و در طول ۲ سالی که سپری شد شاهد دستاورهای متعدد و شاخص کم‌نظیری برای دولت سیزدهم در سطح استان اردبیل بودیم و با وجود اطلاع‌رسانی مسیر پیشرفت و ویژه‌تر در زمان بهره‌برداری از دستاوردها، هفته دولت فرصت مغتنمی است تا ضمن آگاهی بخشی دقیق و هوشمندانه نسبت به شرایط تحویل دولت در دو سال گذشته، چالش‌ها و اقدامات صورت گرفته برای عبور از چالش‌ها و حصول دستاوردهای مهم مجدداً تبیین گردد.

با تجربه‌ی موفق برگزاری پویش رسانه‌ای 360درجه «اینجا تحول جاریست…» در هفته دولت 1401 که با همراهی کلیه اجزای دستگاه‌های اجرایی بالاخص مجموعه‌های روابط‌عمومی و اصحاب رسانه استان صورت گرفت امسال پویش جامع و یک‌پارچه «فصل تحول» | «روایت تحول» را خواهیم داشت.

باید توجه داشت که در ایام هفته دولت سال جاری، رسانه‌های مخالف و معاند بر سیاه‌نمایی شرایط، بزرگ‌نمایی مشکلات و همچنین انتشار اخبار ناامیدکننده و نادرست تمرکز بیشتری خواهند داشت که ضمن روشنگری هنرمندانه باید ابهام زدایی، شفاف سازی و پاسخ‌گویی اقناعی در دستور کار قرار گیرد.

در این طرح تلاش شده تا سیاست‌ها و برنامه‌های هدفمند و واحدی پیش‌بینی شود  تا فعالیت‌های رسانه‌ای و تبلیغی دستگاههای اجرایی در سراسر استان متناسب با آن‌ها برنامه‌ریزی و عملیاتی شود.

یقیناً با ارائه تصویری صادقانه و مبتنی بر اساس واقعیت توسط دولت، مردم بصیر و فهیم ایران اسلامی از شرایط و چالش‌ها قضاوت عادلانه‌ای به خدمات و عملکرد دستگاه‌های اجرایی خواهند داشت که نتیجه آن، می تواند در اصلاح تصویر دولت موثر و هجمه‌های داخلی و خارجی را خنثی و امید و باور مردم را تقویت کند.

ان‌شاءالله

پوسترها